Všeobecné obchodní podmínky
Úvodní ustanovení
Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) upravují práva a povinnosti související s poskytováním služeb šíření obchodních sdělení a služeb s tím souvisejících společností COOLLAB, s.r.o., IČO: 19368747, se sídlem Vinohradská 3217/167, Strašnice, 100 00 Praha 10, vedené u Městského soudu v Praze, sp. zn. C 385491, (dále jen „CLB“).
1. Rozsah úpravy
Právní vztahy mezi společností CLB a právnickou nebo fyzickou osobou (dále též jen jako „Klient“) při poskytování reklamního plnění na internetu a dalších souvisejících služeb se řídí právem ČR, zejména ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „OZ“) a těmito VOP. VOP jsou vydány v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 OZ, vztahují se na všechny smlouvy uzavřené mezi CLB a Klientem, jejichž předmětem je poskytování reklamního plnění na internetu a souvisejících služeb podle odst. 1.4. níže, přičemž jsou, resp. se stávají nedílnou součástí každé takové smlouvy, určují část jejího obsahu a jsou závazné pro úpravu vztahů CLB a Klienta podle smlouvy. Případná odchylná ujednání smlouvy mají přednost před VOP. Klient je podnikatelem a sjednává tyto VOP a jimi řízené smlouvy v rámci své podnikatelské činnosti.
Za reklamní plnění se považuje zejména zajištění rezervace reklamního prostoru na internetu s možností umístění reklamy na internetu, a nákup mediálního prostoru v rámci celého mediálního trhu, bez ohledu na dohodnutý způsob úhrady ceny tohoto plnění.
Klient výslovně potvrzuje, že si je vědom toho, že cena každého reklamního plnění je sjednána jako cena za rezervaci reklamního prostoru a možnost umístění reklamy, tedy že případné prodlení Klienta s dodáním specifikace nebo obsahu reklamy, podkladů pro její výrobu či zadání, informací či oprávněného odmítnutí umístění ze strany CLB dle čl. 5 VOP a tím způsobená případná nemožnost rezervovaný reklamní prostor skutečně využít k umístění reklamy nemá vliv na povinnost Klienta zaplatit CLB sjednanou cenu za zajištění rezervace prostoru a možnost umístění reklamy, přičemž v takovém případě nemá Klient nárok na žádné náhradní plnění.
Za související služby se považují zejména veškeré služby digitální agentury, veškeré služby kreativní, obsahové a eventové agentury a veškeré grafické, webové a video práce.
Seznam internetových platforem, na nichž CLB zabezpečuje šíření obchodních sdělení, je k dispozici u CLB. CLB si vyhrazuje právo tento seznam průběžně měnit (rozšiřovat či zužovat).
2. Uzavření smlouvy
Smlouvu lze uzavřít jen písemně. Smlouvu lze podle těchto VOP uzavřít i nebo jen prostřednictvím smluvního formuláře CLB užívaného v obchodním styku – objednávky reklamního plnění ve formě tzv. „mediaplánu“. Návrh mediaplánu (nabídku) zpracuje CLB podle požadavku Klienta. Nabídka je závazná po dobu 5 dnů ode dne vystavení, nejdéle však do 12.00 hod. pracovního dne předcházejícího plánovanému zahájení reklamní kampaně (vysílání/umístění); CLB může nabídku odvolat i ve lhůtě její závaznosti. Smlouva je na základě nabídky uzavřena, pokud Klient mediaplán řádně potvrdí a doručí CLB v době závaznosti nabídky, později pak případně za podmínek dle § 1743 OZ. Uzavřením smlouvy vzniká povinnost CLB poskytnout sjednané reklamní plnění a povinnost Klienta zaplatit za to CLB dohodnutým způsobem sjednanou cenu.
3. Změna, zrušení smlouvy
Storno objednávky, respektive odstoupení od již uzavřené smlouvy ze strany Klienta je možno provést písemně. V případě stornování reklamní kampaně je Klient povinen uhradit storno poplatek ve výši 100 % objednávkové ceny kampaně.
Jakákoliv jiná změna smlouvy, nebo změna jiné smlouvy je možná pouze na základě dohody CLB a Klienta, a to pouze písemně, jiná než písemná forma se vylučuje.
4. Cena
Cena za reklamní plnění je stanovena na základě ceníků CLB platných ke dni uzavření smlouvy, které jsou k dispozici u CLB. K výsledné ceně je připočítávána daň z přidané hodnoty v zákonné výši. CLB je oprávněna kdykoliv provést změnu ceníku. Taková změna je účinná ode dne jejího vyhlášení. Cena souvisejících služeb je stanovována individuálně dle platných ceníků.
5. Práva a povinnosti smluvních stran
Za včasné a bezchybné dodání reklamních podkladů (dále také „podklady“) CLB je odpovědný Klient jako objednatel reklamní kampaně a/nebo souvisejících služeb. Nejpozději současně s dodáním požadovaného obsahu reklamy, resp. podkladů pro její výrobu je Klient povinen poskytnout CLB rovněž veškeré potřebné informace pro posouzení právní přípustnosti reklamy. Podklady k internetové reklamě musí být CLB doručeny nejpozději deset pracovních dnů před plánovaným zahájením reklamní kampaně. Pokud se tak nestane, vyhrazuje si CLB právo adekvátně odložit zahájení reklamní kampaně. Podklady k souvisejícím službám musí být CLB doručeny při uzavření smlouvy nebo bezprostředně poté, jinak má CLB právo přiměřeně prodloužit sjednaný termín plnění.
Za obsah reklamy odpovídá Klient. Klient se zavazuje zajistit a odpovídá CLB zejména za to, že obsah reklamy je v souladu se zákonem č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy, ve znění pozdějších předpisů; v opačném případě odpovídá CLB za vzniklou škodu v plné výši. CLB je oprávněna odepřít umístění či provedení reklamy, u níž na straně CLB vznikne důvodné podezření, že je v rozporu se zákonem, reklamy, o níž Klient neposkytl informace v potřebném rozsahu, reklamy, která by mohla poškodit dobrou pověst CLB nebo třetích osob, reklamy, která je v rozporu s obchodními zájmy CLB a reklamy v nedostatečné technické kvalitě, zejména pokud se jedná o agresivní reklamní formáty, erotickou reklamu, reklamu propagující hazardní hry, klamavou reklamu i jiným způsobem obsahově nevhodnou reklamu. CLB je povinen odmítnutí objednávky a/nebo podkladu oznámit Klientovi. Klient by měl respektovat doporučení Sdružení pro internetovou reklamu pro tvorbu internetových reklamních podkladů a Kodex reklamy Rady pro reklamu pro obsah reklamy a obsah podkladů pro zpracování reklamy. CLB je rovněž oprávněn odmítnout podklady, které obsahují technické nedostatky. CLB neodpovídá za pravdivost údajů obsažených v podkladech uveřejněných dle těchto obchodních podmínek.
Agresivní reklamní formáty jsou takové formáty, které uživateli internetového serveru technicky zabraňují v obvyklém využití internetového serveru např. čtení článků.
Erotickou reklamou se rozumí jakákoliv komunikace erotických služeb, výrobků a jiných produktů poskytovaných prostřednictvím Internetu i mimo něj.
Klamavou reklamou se rozumí jakákoliv mediální komunikace, která vyvolá nebo je schopná vyvolat klamnou představu o nabízených výrobcích či službách, a tím může ovlivnit hospodářské chování účastníků hospodářské soutěže.
Klient je povinen vypořádat veškerá práva třetích osob k obsahu jím dodaných podkladů ke zpracování reklamy i jím dodané reklamy. Uzavřením smlouvy Klient prohlašuje, že veškerá práva třetích osob jsou zcela vypořádána. Klient odpovídá CLB za škody jí vzniklé nesplněním této povinnosti a nepravdivostí tohoto prohlášení.
Klient souhlasí s tím, že odbavovací systémy automaticky generují statistiku zobrazení internetové reklamy a její výstup je rozhodný pro posouzení řádného provedení tohoto druhu reklamního plnění ze strany CLB. CLB poskytne Klientovi na vyžádání v průběhu realizace kampaně odpovídající statistické výstupy. Pro účely fakturace jsou závazné pouze statistiky naměřené oficiálními odbavovacími systémy CLB. U ostatních typů kampaní je rozsah statistických údajů domlouván individuálně s ohledem na technologické možnosti daného mediatypu či produktu.
Klient uděluje CLB souhlas k užití informací o dosažených výsledcích a efektivitě reklamní kampaně Klienta, realizované prostřednictvím CLB, včetně uvedení jeho jména či názvu, pro marketingové účely CLB.
V případě, pokud Klient objedná u CLB pouze podklady pro internetovou reklamu (výrobu reklamních bannerů, videí a dalšího reklamního obsahu pro internetovou reklamu), které nebudou použity pro reklamní kampaň Klienta realizovanou ze strany CLB, je Klient povinen použít tyto podklady pro internetovou reklamu v souladu se závaznými instrukcemi, které mu k tomu CLB předá.
V případě, že Klient dodá vlastní hotový reklamní spot či jiné obchodní sdělení, je současně povinen dodat podepsanou tzv. „průvodku spotu“, která musí obsahovat název hudebního či jiného autorského díla užitého ve spotu, jméno jeho autora a/nebo výkonného umělce, jméno autora textu, stopáž díla a všechny další podstatné informace pro jeho užití, to vše na příslušném formuláři CLB. V případě prodlení Klienta s dodáním průvodky spotu je CLB oprávněna odepřít jeho šíření. V případě, že Klient uvede v průvodce nesprávné nebo neúplné informace, zavazuje se zaplatit CLB smluvní pokutu ve výši 5 000 Kč. Sjednání ani zaplacení smluvní pokuty se nedotýká nároku CLB na náhradu škody v plné výši.
6. Platební podmínky
Cena za reklamní plnění a za související služby je splatná po provedení příslušného plnění. CLB vystaví na cenu příslušnou fakturu se splatností 14 dnů nebo dle dohody a tuto odešle Klientovi e-mailem na adresu uvedenou v mediaplánu, nebo ve smlouvě (případně dle dohody s Klientem běžnou poštou). Klient je povinen zaplatit dohodnutou cenu ve lhůtě splatnosti. Veškeré náklady spojené s platbou hradí Klient. Případné náklady spojené se složením hotovosti na účet CLB jdou na vrub Klienta.
CLB je vždy oprávněn požadovat zaplacení celé výsledné ceny nebo její části předem, zejména pak v následujících případech:
Klient s CLB po dobu 14 měsíců předcházejících uzavření Smlouvy neuzavřel jinou Smlouvu pro stejný způsob šíření;
Klient je v prodlení s plněním jakéhokoliv peněžitého závazku vůči CLB;
pokud byl na Klienta podán insolvenční návrh, bez ohledu na osobu, která ho podala;
pokud byly Klientem nebo třetí osobou učiněny kroky směřující ke zrušení nebo zániku Klienta nebo Klient vstoupil do likvidace.
V případě prodlení Klienta se zaplacením ceny nebo její části je Klient povinen zaplatit CLB i úrok z prodlení ve výši 0,05 % z dlužné částky za každý započatý den prodlení. V případě prodlení Klienta se zaplacením ceny nebo její části delším než 2 dny je CLB oprávněn od smlouvy odstoupit.
7. Ochrana osobních údajů
CLB i Klient se zavazují chránit před zneužitím veškeré informace i osobní údaje, které si navzájem poskytnou v souvislosti s realizací objednávek. Více informací k ochraně osobních údajů viz příloha VOP Zpracování osobních údajů ve vztahu CLB a Klient, zveřejněná na webu CLB na adrese www.coollab.cz. Pokud je pro realizaci reklamní kampaně nezbytné zpracování osobních údajů subjektů odlišných od Klienta a jeho zaměstnanců, CLB i Klient se zavazují uzavřít smlouvu o zpracování osobních údajů, která určí míru odpovědnosti jednotlivých stran. CLB nijak neodpovídá za sběr údajů prostřednictvím internetových stránek ve správě Klienta, kdy Klient vystupuje jako správce zpracování, zejména za účelem remarketingu a retargetingu.
8. Řešení sporů
CLB a Klient se dohodli, že veškeré případné majetkové spory mezi nimi vznikající při poskytování reklamního plnění nebo v souvislosti s ním, spory z uzavřené smlouvy a v souvislosti s ní budou rozhodovány u příslušného soudu České republiky.
9. Ostatní ujednání
Dojde-li k technickým překážkám, v jejichž důsledku nemohlo být sjednané reklamní plnění provedeno dle smlouvy, oznámí to CLB Klientovi do 5 (pěti) dnů poté, kdy se o nich dozví a současně dohodne s Klientem náhradní plnění způsobem co nejvíce se blížícím plnění původnímu.
Ustanovení § 1799 a § 1800 OZ se pro úpravu vztahů CLB a Klienta podle smlouvy neužijí. Klient přebírá na sebe riziko změny okolností ve smyslu § 1765 odst.2 OZ; Klient nemůže uplatňovat práva uvedená v § 1765 odst.1 OZ.
Případné vady poskytnutého reklamního plnění odstraní CLB přednostně poskytnutím náhradního plnění téhož druhu nebo adekvátní alternativou.
Obsah jakýchkoli jednání mezi CLB a Klientem, dokumentů poskytnutých ze strany CLB či jakýchkoli jiných informací a skutečností, které CLB sdělil nebo zpřístupnil Klientovi v souvislosti se smlouvou, jejím uzavřením nebo plněním, jsou považovány za důvěrné (dále jen „Důvěrné informace“). Důvěrnými informacemi se rozumí zejména veškerá cenová ujednání smlouvy, údaje o splatnosti, dále údaj o rozsahu a druzích obchodních sdělení, kterých se Smlouva týká, výše a podmínky poskytnutých slev, zvýhodnění a koeficientů, byly-li ze strany CLB poskytnuty. Veškeré návrhy smluv, objednávky, mediaplány a obsah vyjednávání o nich a s nimi související další informace jsou považovány za obchodní tajemství CLB (“Obchodní tajemství”). Klient není oprávněn třetí osobě bez souhlasu CLB Důvěrné informace nebo obchodní tajemství či jakoukoli jejich část zpřístupnit či poskytnout. Bude-li však k tomu Klientovi ze strany CLB udělen souhlas, není Klient oprávněn tyto informace poskytnout či zpřístupnit dané třetí osobě dříve, než CLB doloží, že tuto třetí osobu zavázal mlčenlivostí alespoň v tom samém rozsahu a pod stejně vysokou smluvní pokutou. Za každý případ porušení povinnosti dle tohoto odstavce je Klient povinen zaplatit na výzvu CLB smluvní pokutu ve výši 10 % ze sjednané ceny dle smlouvy, přičemž pokud není sjednána, pak ve výši 100 000 Kč.
Klient bere na vědomí, že v souladu s ustanovením § 7 odst. 3 zákona č. 480/2004 Sb. o elektronických komunikacích, v platném znění, mu CLB může zasílat svá obchodní sdělení formou e-mailu. Z odběru obchodních sdělení CLB se Klient může kdykoliv odhlásit na e-mailové adrese xxx nebo pomocí odkazu v každém obdrženém obchodním sdělení.
10. Účinnost
VOP nabývají účinnosti dnem 1.1.2025